۷ ترفند بازاریابی با اینستاگرام

بازدید: 2626 بازدید

۷ ترفند بازاریابی با اینستاگرام

اگر اکانت اینستاگرام دارید، آیا اینستاگرام را بیشتر چک میکنید یا ایمیلتان را ؟

روز به روز بازاریابی با ایمیل سختتر میشود. البته منظورم این نیست که قدرتش را از دست داده یا باید کنار گذاشته شود. هنوز اصلیترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی همان ایمیل است. ولی اطلاع رسانی، جلب توجه مخاطب و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی هر روز آسانتر میشود. دلیل آن است که رسانه های اجتماعی برای مخاطب خیلی بیشتر از سایت ما یا حتی ایمیل شخصی جذاب است.

 

رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به سریعترین روش ارتباطی با مشتریان هستند!
اینکه «مردم دوست ندارند در اینستاگرام به آنها محصول معرفی شود» افسانهای بیش نیست!

مردم همیشه دنبال فرصتهای خوب، محصولات خوب و پیشنهادهای ویژه هستند که یکی از بهترین مکانهای معرفی اینستاگرام است!

لطفا این جزوه را بارها بخوانید و تمام مطالب آن را اجرا کنید!

 

البته یک پیشنهاد بهتر هم دارم که در صفحه آخر آمده است!

 

از سال قبل آموزش بازاریابی با اینستاگرام را آغاز کردهام و چندین کارگاه تخصصی در این زمینه برگزار شده . در این مقاله میخواهم چند ترفند ارزشمند را با شما دوستان همیشگی آموزش فارسی در میان بگذارم.

روند انفجاری اینستاگرام

اگر اکانت اینستاگرام دارید، آیا اینستاگرام را بیشتر چک می کنید یا ایمیلتان را؟ روز به روز بازاریابی با ایمیل سختتر میشود. البته منظورم این نیست که قدرتش را ازدست داده یا باید کنار گذاشته شود. هنوز اصلیترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی همان ایمیل است.

ولی اطلاع رسانی، جلب توجه مخاطب و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی هر روز آسانتر می شود. دلیل آن است که رسانه های اجتماعی برای مخاطب خیلی بیشتر از سایت ما یا حتی ایمیل شخصی جذاب است.

 

قدرت اینستاگرام :

جای هیچ شکی نیست که اینستاگرام توانسته رتبه اول را در تمام رسانه های اجتماعی موبایل به خود اختصاص دهد. اینستاگرام بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد که بیش از ۲۰۰میلیون از آنها کاملا فعال هستند. یعنی مطالب جدید را میبینند. جالب است بدانید هم اکنون بیش از ۲۰میلیارد عکس در اینستاگرام وجود دارد، یعنی تقریبا به ازای هر فردی که روی کره زمین زندگی می کند ۳عکس وجود دارد! اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای آن را بدانیم به راحتی میتوانیم برندمان را محبوبتر کنیم و همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم. شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی میتوانید از روشهای بازاریابی اجتماعی استفاده کنید. اگر فرصت بازاریابی با رسانه های اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار
گذاشتهاید.

 

آزمایش و روند تست اینستاگرام :

هنگامی که تعداد فالوورهای اینستاگرام یکی از سایت معتبر حدود ۱۰۰۰نفر بود، حدود ساعت ۸ شب پنجشنبه یک کوپن تخفیف در اینستاگرام گذاشته شد و نوشتن فقط تا ۲۳:۵۹امشب. یعنی آن کوپن فقط برای ۴ساعت معتبر بود. فقط در آن ۴ساعت چند میلیون تومان فروش ایجاد شد. اگر همین کار با ایمیل انجام میشد قطعا به این سرعت نتیجه نمیداد. اگر میزان کل فروش را به تعداد دنبال کننده ها تقسیم کنیم میبینیم در این مورد خاص مالی به ازای هر فالوور حدود ۴۰۰۰تومان می شود.

یعنی هر دنبال کننده برایمان میتواند ۴۰۰۰ تومان فروش ایجاد کند. بنابراین حتی ارزش دارد بر تبلیغاتی سرمایه گذاری کنیم که نتیجه آن افزایش تعداد هواداران ما شود.

مدل جدید بازاریابی اینترنتی که روز به روز در حال رایج شدن است، هدایت افراد سایت به رسانه های اجتماعی است. پس از آنکه بازدیدکننده، دنبالکننده یکی از رسانه های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و میتوانید پیامهای بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم.

در ادامه به بررسی ۷ ترفند می پردازیم که می تواند عملیات بازاریابی شما را در اینستاگرام بهبود بخشد .

 

۱: استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل :

در اینستاگرام شما میتوانید آدرس وبسایت را در پروفایلتان وارد کنید. اگر وبسایت ندارید بهتر است آن قسمت را خالی نگذارید. مثلا می توانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد کنید. اگر سایت دارید بهترین حالت آن است که به جای وارد کردن آدرس صفحه اصلی سایت، افراد را به صفحه فرود خود هدایت کنید. صفحه فرود صفحهای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت میکنید و به ازای آن یک هدیه به او می دهید. هدیه میتواند یک کتاب الکترونیکی رایگان، آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جذاب دیگر باشد .

 

۲: ایجاد توقف بر عکسها :

از عکسهایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی شود. اگر عکسهایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید هیچ انگیزهای برای توقف بر عکستان ایجاد نمیکنید. افراد اغلب با عکسهای زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک عکس خاص میشود حس کنجکاوی است. برای ایجاد کنجکاوی روشهای زیادی وجود دارد. مثلا میتوانید از یک محصول از فاصلهای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به راحتی قابل حدس زدن نیست. ایده دیگر گرفتن
عکس از زاویهای نامتداول است. کمی وقت بگذارید و بر خلاقیت عکسها کار کنید و ببینید چقدر بیشتر موردتوجه قرار میگیرند .

 

۳: نوشتن توضیحات پروفایل برای فالو شدن :

در بخش توضیحات پروفایلتان که Bioنامیده میشود بدیهیات و موارد کلیشهای ننویسید. همچنین از خودتان و کسب وکارتان تعریف نکنید. بلکه فقط بر پاسخ یک سوال متمرکز شوید. چرا دیگران باید شما را فالو کنند؟ مهمترین مطلبی که باعث فالو شدن شما می شود ارائه دلیلی قانع کننده برای این کار است.
در واقع خیلی واضح بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی به دست می آورند.

 

مثال نامناسب: بزرگترین شرکت آموزشی در زمینه بازاریابی و مدیریت

مثال مناسب: با فالو کردن این صفحه با نکات و ترفندهای مدیریتی آشنا شوید و برای خرید از سایت کوپن های تخفیف دریافت کنید.

 

۴: ارائه کوپن تخفیف در اینستاگرام :

در صفحه اینستاگرام یک از سایت های معتبر چند تست انجام گرفته تا ببینید بهترین راهکار برای هدایت افراد از اینستاگرام به سایت و ایجاد فروش چیست.
فرض کنیم میخواهید برای اعضای اینستاگرام خود یک فروش ویژه بگذارید و ۲۰ در صد تخفیف بدهید. اعلام این موضوع که محصولات ۲۰درصد تخفیف دارند جذابیت چندانی ایجاد نمیکند.

بهترین کار آن است که یک کوپن تخفیف ۲۰ درصدی به صورت کاملا انحصاری در اختیار دنبالکنندگان شما در اینستاگرام قرار گیرد. در سایت و جاهای دیگر هیچ صحبتی از این تخفیف نکنید.

 

۵: ارائه مطالب انحصاری :

یکی از کارهای بسیار اشتباه که توسط بسیاری از بازاریابان اینترنتی انجام میشود، انتشار تمامی پستها در تمام رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی است. فرض کنید شما یک فروش ویژه دارید. این مطلب را در فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام میکنید. پس از مدتی کاربران میبینند که
رسانه های اجتماعی شما کپی همدیگر هستند. بنابراین به این نتیجه میرسند که لزومی ندارد تمام آنها را دنبال کنند.

کافی است گاهی به یکی از آنها نگاهی بیندازند. البته گاهی لازم است مطلبی را در تمام رسانه ها منتشر کنید، ولی در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید .

 

 

۶: تغییر ماهانه عکس پروفایل :

عکس پروفایلتان را ماهی یک بار عوض کنید!

شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد، ولی این کار باعث می شود از دید اینستاگرام کاربر فعالتری محسوب شوید. هرچه کاربر فعالتری باشید، عکسهای شما در نتایج جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری خواهد داشت و احتمال دیده شدن عکسهایتان و فالو شدن شما بیشتر می شود.

شاید فکر کنید اکانت من کاملا تجاری است و مثلا لوگوی شرکت را به عنوان عکس پروفایل قرار داده . چگونه میتوان هر ماه آن را عوض کنیم؟ با کمی خلاقیت این کار انجامپذیر است. می توانید به مناسبتهای مختلف لوگو را کمی تغییر دهید. مثلا با شروع زمستان می توانید چند دانه برف به لوگو اضافه کنید. یا با شروع بهار زمینه لوگوی شما گل و گیاه باشد. حتی گاهی میتوانید بر عکس پروفایلتان بنویسید: فروش ویژه!

 

 

۷: اول آموزش، سپس فروش :

در اینستاگرام به آموزش بپردازید. شاید بلافاصله بگویید کار من آموزش نیست. مثلا فروشگاه لوازم اتومبیل دارم. حتی اگر لوازم اتومبیل می فروشید کار اصلی شما آموزش است. البته منظور از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درباره لوازم اتومبیل است. همچنین میتوانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزشها توضیح دهید چگونه میتوان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر. درواقع اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می دهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری میدهد. یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا همین است. بیشتر افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می کنند، سپس به خریدار تبدیل می شوند .

 

 

در ادامه آموزش های ما را دنبال کنید با نکات و مطالب بیشتر و جالبتری برای دوستان ارائه می شود…. عضو کانال تلگرام شوید تا اخبار جدید و نکات جدید و حتی بن تخفیف جدید اطلاع پیدا کنید …..

 

کانال تلگرام : Amozeshfarsi@